Je bezoekt onze webshop met een verouderde browser. You are visiting our site with an outdated browser, waardoor de webshop mogelijk niet optimaal functioneert. We adviseren om gebruik te maken van een andere browser.

Ben je toch niet tevreden over je bestelling? Dat kan gebeuren,  je hebt bij ons altijd, na ontvangst, 30 dagen bedenktijd. Is er iets beschadigd of is er iets verkeerd geleverd? Dat is natuurlijk vervelend, maar we lossen het graag voor je op. 

Retourneren

Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe doe ik dat?

Toch niet helemaal wat je er van verwacht had? Of liever toch een andere kleur? Wij helpen je graag. Je kan het product, binnen 30 dagen na ontvangst, op eigen kosten retourneren. Gebruik hiervoor het retourformulier wat is meegeleverd. Wil je het product omruilen voor een andere maat of kleur? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat wij weten welk product je als omruiling wenst en geef dit ook aan op het retourformulier. Zodra wij jouw product(en) hebben ontvangen, zullen wij het aankoopbedrag aan je terugbetalen (uiterlijk binnen 14 dagen).

Wat is het retouradres?
Het retouradres is: Gewoonstijl Vlotbrugweg 9 1332 AE Almere
Voor wie zijn de kosten voor een retourzending?

In het geval van een foutief geleverde zending of een onverhoopte beschadiging, betalen wij de kosten voor het retourneren en het eventuele omruilen van het product. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice, zodat wij je kunnen voorzien van een antwoordnummer.

Als een product niet naar wens is, zijn de retourkosten voor het terugzenden voor eigen rekening. Je kan in dat geval zelf een keuze maken via welke vervoerder je de goederen retourneert. Mocht je hierbij hulp nodig hebben, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kan je bestelling ook altijd retourneren in onze showroom in Almere.

Wie is aansprakelijk voor de retourzending?

De retourzendingen is voor risico van de consument. Gewoonstijl is niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekraken van retour gestuurde producten. Vraag daarom de pakketbezorger altijd om een traceercode. Bewaar deze goed of stuur deze per mail naar de klantenservice. Het product dient zoveel als mogelijk in de originele verpakking geretourneerd te worden. Jij bent alleen aansprakelijk als er schade aan de goederen is ontstaan dat het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. De schade die voort komt uit de transport i.c.m. het niet juist verpakking van de retourzending, zijn voor rekening van de klant. Verpak de goederen goed en op de manier zoals je de goederen ontvangt. Mocht je hier hulp nodig bij hebben, neem gerust contact op met onze klantenservice.

Wanneer kan ik mijn betaling terug verwachten?

Nadat wij je retourzending hebben ontvangen en hebben beoordeeld, storten we de betaling weer terug via het betaalmiddel waar je ook mee hebt betaald. Uiterlijk binnen 14 dagen kan je de betaling terugontvangen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Is je bestelling toch niet helemaal wat je ervan had verwacht? Of wil je liever een andere kleur? Wij helpen je graag. Je kan het product binnen 30 dagen na ontvangst op eigen kosten retourneren. Heb je een beschadigd of foutief product ontvangen? In dat geval is retourneren gratis.

Meld je retour aan via het retourportaal. Ook bestellingen die via loods 5 online zijn geplaatst, kunnen via onderstaande knop retour gemeld worden. De retourportaal voorziet één label voor één pakket. Meer labels nodig? Neem dan contact op met de klantenservice.


Indien je je bestelling via Fonq hebt geplaatst, meld dan hier je retour aan:


* Indien je je bestelling via Bol.com hebt geplaatst, kan je de retour alleen bij Bol.com aanmelden.

Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?
Dat is vervelend om te horen. Wij werken met erkende transportbedrijven en nemen alle voorzorgsmaatregelen om ervoor te zorgen dat onze pakketten goed bij jou aankomen. Toch komt het helaas wel eens voor dat een pakket onderweg beschadigd raakt. In dat geval willen we je vragen om foto's van het binnengekomen pakket te maken en de schade in ons retourportaal te melden. Hiervoor is het van belang de originele verpakkingsmaterialen goed te bewaren. Ook als alleen de inhoud van het pakket beschadigd is, vragen wij om een foto van de verpakking(en) en verzendlabel(s). Deze foto's hebben wij nodig voor een eventuele beoordeling van de schade door de transportmaatschappij.

In ons retourportaal wordt precies aangegeven welke foto's nodig zijn om de schade te melden. Wij nemen vervolgens binnen één werkdag contact met je op om samen tot een passende oplossing te komen. Een retournering is in dit geval uiteraard gratis.

Wat is de status van mijn retour?
Vanaf het moment dat je de retour aanmeldt, houden we je per e-mail op de hoogte. In onze e-mails vind je een knop waarmee je de status van je aanvraag of retour kan zien. Geen mail ontvangen? Check dan ook even je spambox.

Wat zijn de kosten voor een retourzending?
In het geval van een foutief geleverde zending of een onverhoopte beschadiging, betalen wij de kosten voor het retourneren en het eventuele omruilen van het product.

Als een product niet naar wens is, zijn de retourkosten voor het terugzenden voor eigen rekening. Je kan in dat geval zelf een keuze maken via welke vervoerder je de goederen retourneert. De makkelijkste en goedkoopste manier is om je retour aan te melden via ons retourportaal. Je ontvangt dan één retourlabel tegen een gereduceerd tarief. Je kan je bestelling ook altijd retourneren in onze showroom in Almere.

Wie is aansprakelijk voor de retourzending?
De retourzending is voor risico van de consument. Gewoonstijl is niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekraken van retour gestuurde producten. Vraag daarom de pakketbezorger altijd om een traceercode. Bewaar deze goed of stuur deze per mail naar de klantenservice. Het product dient zoveel als mogelijk in de originele verpakking en bescherming geretourneerd te worden. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en de originele verpakking voorzichtig open te maken, zodat je de producten goed kunt verpakken voor een eventuele retourzending. Mocht je hier hulp nodig bij hebben, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Wanneer kan ik mijn betaling terugverwachten?
Nadat wij je retourzending hebben ontvangen en hebben beoordeeld, storten we de betaling weer terug via het betaalmiddel waar je ook mee hebt betaald. Uiterlijk binnen 14 dagen kan je de betaling terugontvangen.

Scroll to top